Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2009

"ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΡΟΪΔΑ..."

Παρασκευή αργά το απόγευμα, είμαι με τις μικρές μου κόρες βόλτα στην κεντρική πλατεία της Καρδίτσας. Η μία έχει κουραστεί και αποφασίζω να κάνουμε μια στάση στα Goodys, να τσιμπήσουμε και κάτι. Το συγκεκριμένο κατάστημα έχει πολύ πρόσφατα ανακαινιστεί και δείχνει εντυπωσιακό αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει τύχει να το επισκεφτούμε.
Μπαίνουμε μέσα και αμέσως αντιλαμβανόμαστε ένα σύννεφο καπνού από τσιγάρα. Κοιτάζω γύρω μου, τασάκια και καπνίζοντες πελάτες παντού. Σκέφτομαι ότι προφανώς έχει δημιουργηθεί χώρος καπνιστών γι’αυτό και πάω στην άλλη πλευρά του μαγαζιού ψάχνοντας για χώρο μη-καπνιστών, αν και ήδη μου προξενεί εντύπωση το γεγονός ότι ένα οικογενειακό μέρος όπως αυτό έχει επιτρέψει έστω και σε κάποιο κομμάτι του το κάπνισμα. Αδίκως ψάχνω για ένα τραπέζι χωρίς τασάκι επάνω.
Απευθύνομαι σε μια κοπέλα πίσω από τα ταμεία και προς μεγάλη μου έκπληξη μαθαίνω ότι εδώ και μια βδομάδα το κατάστημα λειτουργεί αποκλειστικά ως χώρος καπνιστών!! Ρωτάω αν αυτό ισχύει για όλα τα καταστήματα Goodys και μου απαντά πως όχι, αυτό είναι απόφαση του κάθε ιδιοκτήτη.
Δεν παραγγέλνω τίποτα, ρίχνω μια ματιά γύρω μου και βλέπω ένα σωρό παιδάκια μέσα ηλικίας 3, 4, 5 χρονών να τρώνε και να αναπνέουν ταυτόχρονα τον καπνό, κάνω μεταβολή και φεύγω και φυσικά όχι μόνο δεν πρόκειται να ξαναπάω εκεί, αλλά θα ενημερώσω και όλους τους φίλους και φίλες μου (καπνιστές και μη καπνιστές) και όσους μέχρι πρότινος πήγαιναν εκεί με τα παιδιά τους να ξέρουν ότι την επόμενη φορά που θα πάνε στο συγκεκριμένο κατάστημα, δε θα βρουν πια ένα καθαρό άκαπνο περιβάλλον όπου μπορούν να απολαύσουν το φαγητό τους.

Το θέμα τριγυρίζει στο μυαλό μου και την επόμενη μέρα. Επικοινωνώ με τη γραμμή 1142 να μάθω αν το νέο καθεστώς αυτού του καταστήματος είναι νόμιμο. Μια ευγενέστατη κοπέλα με πληροφορεί ότι εάν το κατάστημα είναι μέχρι 70τμ έχει το δικαίωμα να βγάλει άδεια λειτουργίας ως χώρος καπνιστών - σε αυτή την περίπτωση όμως ο νόμος λέει ρητά ότι απαγορεύεται η συνύπαρξη παιδιών-καπνού, συνεπώς το κατάστημα οφείλει να απαγορεύσει την είσοδο σε ανηλίκους. Εάν το κατάστημα είναι άνω των 70τμ, τότε μπορεί να διαθέτει έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο για καπνιστές. Άρα τα Goodys της Καρδίτσας ούτε στη μια περίπτωση υπάγονται, ούτε στην άλλη έτσι όπως διαμορφώθηκαν, άρα πού είναι η νομιμότητα του πράγματος;; Συν τοις άλλοις, όπως με πληροφόρησαν, ένα κατάστημα που έχει πάρει άδεια να επιτρέπει το κάπνισμα, οφείλει να έχει σε διάφορα σημεία το ειδικό μπλε σήμα με το μαύρο κύκλο, το οποίο πιστοποιεί τη νομιμότητα του τρόπου λειτουργίας του.
Αμφιβάλλω αν εκεί που πήγα υπήρχε αυτό το σήμα...

Το όλο θέμα με έβαλε σε προβληματισμό και φυσικά ο λόγος δεν είναι ότι πρέπει να στερηθώ τις βόλτες μου με τα παιδιά και το φαγητό στα Goodys. Τι είχαμε, τι χάσαμε.
Είναι η νοοτροπία που δε λέει να αλλάξει, είναι τα «παραθυράκια»» που σχεδόν πάντα δυσκολεύουν την εφαρμογή των νόμων σε αυτό τον τόπο, είναι αυτή η τακτική του να κάνουμε ό,τι γουστάρουμε και ό,τι μας βολεύει αδιαφορώντας για κανόνες, αδιαφορώντας για το κοινό καλό.

Έχω μια μικρή ελπίδα ότι αν δεν αφήνουμε πια τέτοια φαινόμενα να περνάνε έτσι, κάτι, έστω στο ελάχιστο, θα μπορέσει να αλλάξει...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου